تفاوت سرامیک خاک سفید با پرسلان

تفاوت سرامیک خاک سفید با پرسلان

همانطور که در مقاله سرامیک خاک سفید چیست توضیح دادیم سرامیک ها به چند دسته جنس مختلف تقسیم میشوند .

سرامیک خاک سفید و سرامیک پرسلانی ( سرامیک پرسلان چیست ) دو  نوع از این انواع سرامیک میباشند .

در این مقاله سعی داریم تا به طور کامل تشخیص تفاوت سرامیک خاک سفید با پرسلان را آموزش دهیم .

نحوه تشخیص سرامیک خاک سفید با سرامیک پرسلان

برای تشخیص سرامیک خاک سفید از سرامیک پرسلان می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

1. رنگ و پوسته: سرامیک خاک سفید معمولاً دارای یک رنگ سفید مات بوده و پوسته‌ای نیمه‌مات دارد، در حالی که سرامیک پرسلان دارای یک براقیت و درخشش بیشتر است.

2. ترکیبات و مواد: سرامیک خاک سفید ممکن است شامل عناصر معدنی متنوعی باشد که ظاهر خشک و خاکی دارند، در حالی که سرامیک پرسلان معمولاً حاوی مواد معدنی باریک و درخشان می‌باشد.

3. سطح: سرامیک خاک سفید ممکن است دارای سطح ناهموار و کمی خشن باشد، در حالی که سرامیک پرسلان دارای یک سطح بسیار صیقلی و صاف است.

اگرچه ، برای تشخیص دقیق‌تر می‌توانید از خدمات آزمایشگاهی و تحلیل‌های شیمیایی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید که سرامیک آزمایش شده خاک سفید است یا پرسلان.

سرامیک خاک سفید یا پرسلان
سرامیک رنگی برای تزیین
سرامیک خاک سفید

آشنایی با انواع سرامیک برای شناخت تفاوت آنها

سرامیک‌ها به عنوان یکی از اجزاء اساسی در ساخت و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها همواره توجه زیادی به خود جلب کرده‌اند. خرید و استفاده از سرامیک و کاشی از گذشته تا به امروز به عنوان یک بخش جذاب و چالش برانگیز در فرآیند ساخت و بازسازی ساختمان‌ها محسوب می‌شوند. این مواد با تنوع گسترده در طرح، رنگ، و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی، به معماران و طراحان امکان می‌دهند تا به پروژه‌های ساختمانی‌شان زیبایی و شخصیتی خاص ببخشند.

خرید سرامیک سوپرترانس

تفاوت اساسی بین انواع سرامیک، معمولا به خاطر استفاده از خاک قرمز یا سفید در تهیه آنها است. این دو نوع سرامیک با ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوت خود، در طراحی و ساختمان‌سازی انتخاب‌های حیاتی محسوب می‌شوند. در این مقاله، به بررسی اختلافات بین این دو نوع سرامیک و… می‌پردازیم.

سرامیک‌ها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: سرامیک‌های خاک قرمز، سرامیک‌های خاک سفید، و سرامیک‌های پرسلان. هر یک از این دسته‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی دارند که مصرف‌کنندگان، بسته به نیازهای خود، از هرکدام استفاده می‌کنند.

کاشی خاک قرمز با ویژگی های خاص و رنگی خاصی که دارد، برای تزیین داخلی و خارجی ساختمان‌ها بکار گرفته می‌شود. از کاربردهای رایج این نوع سرامیک می‌توان به استفاده در کف و دیوار منازل و سازه‌های معماری مختلف اشاره کرد.

تفاوت سرامیک خاک سفید با پرسلان بیشتر به نحوه ساخت و پرداخت آنها مربوط میشود و هریک کاربرد های متفاوتی را دربرمیگیرند.

اما با وجود این کاربردهای گسترده، کاشی یا سرامیک خاک قرمز نیز معایب خود را دارا است که به قید قالب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. جذب آب بیشتر: سرامیک خاک قرمز نسبت به خاک سفید، آب بیشتری جذب می‌کند که منجر به افزایش شکل‌گیری پوسیدگی و کاهش عمر مفید آن می‌شود.

2. کمترین استحکام: به دلیل تخلخل بیشتر، سرامیک‌های خاک قرمز معمولا دارای استحکام کمتری هستند نسبت به خاک سفید.

با توجه به جوانب مثبت و منفی این دو نوع سرامیک، انتخاب بین آنها بسته به نیازها و معیارهای هر پروژه خاص است.

نحوه ساخت سرامیک خاک سفید و پرسلان

برای ساخت سرامیک خاک سفید و پرسلان ، مراحل زیر انجام میشود :

1. انتخاب مواد اولیه تولید سرامیک :

برای تهیه سرامیک خاک سفید و پرسلان، از خاک‌های معدنیی مانند کائولین استفاده می‌شود. این نوع خاک حاوی سیلیس و آلومینیوم است که ویژگی‌های مطلوبی مانند سفیدی و پرسلان بودن را دارا می‌باشد.

2. خرد کردن و آسیاب کائولین:

خاک کائولین باید خرد شده و آسیاب شود تا به اندازه مناسبی خرد شود.

3. افزودن آب:

به خرده شده کائولین، آب اضافه شده و مخلوط می‌شود تا یک حالت خمیری تشکیل شود.

4. شکل‌دهی:

حالا خمیر به شکل‌های مورد نظر برای ساخت قطعات سرامیکی قرار می‌گیرد. این مرحله می‌تواند به صورت دستی یا با استفاده از قالب‌های مخصوص انجام شود.

5. خشت‌کاری:

قطعات شکل داده شده باید خشت‌کاری شوند تا حالت نهایی آن‌ها بدست آید. این مرحله شامل خشک کردن قطعات و سپس پخت آن‌ها در اتمسفر مناسب و در دماهای بالا می‌باشد.

6. چرخش:

با انجام چرخش، سطح قطعات سرامیکی صیقل داده می‌شود تا به نهایت پرسلانی و صافی دست یابد.

با انجام این مراحل، می‌توان سرامیک خاک سفید و پرسلان تولید کرد.

تفاوت سرامیک خاک سفید با پرسلان در قیمت

سرامیک خاک سفید و پرسلان هر دو از خاک‌های کائولین برای تهیه می‌شوند، اما تفاوت‌هایی بین آن دو وجود دارد که ممکن است توجیه کننده‌ی اختلاف قیمت آن‌ها باشد. تفاوت اصلی بین سرامیک خاک سفید و پرسلان در کیفیت و نوع پردازش طی مراحل تولید است.

سرامیک خاک سفید ممکن است دارای دانه‌های بزرگ‌تر و غیریکنواختی باشد که ممکن است به عنوان یک محصول ارزانتر عرضه شود. از طرفی، پرسلان توسط روش‌های پرسلانی و صیقل دادن به شکل نهایی می‌رسد که باعث ایجاد یک سطح بسیار صاف، درخشان و بدون پوره‌ها و گودها می‌شود.

به‌طور کلی، به خاطر فرآیندهای بیشتر و دقیقتر پردازشی که بر روی سرامیک‌های پرسلان انجام می‌شود، آنها قیمت بالاتری نسبت به سرامیک خاک سفید دارند. از این‌رو، معمولاً سرامیک‌های پرسلان قیمت بیشتری نسبت به سرامیک‌های خاک سفید دارند.

برای بررسی بیشتر قیمت ها :

خرید سرامیک خاک سفید

2 تیر 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو محصولات